fbpx

Gewichtsbehoud

Iedereen is anders en daarom is het van belang om een eetpatroon te kiezen wat bij jou past.
Met het afvallen is het noodzakelijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen zodat het verliezen van gewicht niet ten koste gaat van je spiermassa.
Om op gewicht te blijven is het niet per se nodig om 5 a 6 keer per dag te eten. Er zijn dan 4 verschillende routes mogelijk. Met behulp van een vragenlijst kan ik kijken welke het beste bij jou past en natuurlijk is het nog belangrijker of deze route past in jou werk- en thuissituatie. Wanneer een eetpatroon niet past, zul je het niet volhouden waardoor je sneller in oude gewoontes valt.
Zo koos ikzelf bijvoorbeeld voor Intermittent Fasting.

De aanpassing naar die nieuwe leefstijl heeft aandacht nodig. Want ieder mens is immers uniek en reageert anders. Wat de één wel kan eten, hoeft voor de ander niet te gelden.

Deze aandacht wil ik je graag na het afvallen bieden. Kijkend naar jouw situatie en de reactie van het lichaam stellen we het menu en/of de route steeds bij zodat het wél mogelijk wordt om op gewicht te blijven. Met de BRAVO (bewegen, roken, alcohol, voeding en ontspanning) gidsen beleid ik je graag naar een gezonde leefstijl.

Het unieke van het afvallen met PowerSlim is dat de begeleiding nog lang niet stopt als je op streefgewicht bent. Sterker nog. De fase gewichtsbehoud duurt vele malen langer dan de fase waarin je afvalt.

Het niet op gewicht blijven of terugvallen in oude gewoontes kan ook komen doordat emoties de overhand nemen en bijvoorbeeld zorgen voor eetbuien. 
Dan ga ik middels coaching aan de slag om die eetbuien onder controle te krijgen.