fbpx

Blog

28 maart 2020

Hoe ga ik om met de hele situatie?

Ook ik vind deze hele situatie niet makkelijk. Ik hou ontzettend van mijn kinderen maar ik ben absoluut geen huismama.
Daarnaast probeer ik nog te werken en maak ik lange dagen.
Natuurlijk wil ik ook mijn eetpatroon en mijn beweging op pijl houden. Maar hoe doe ik dit allemaal? Help! Dit dacht ik echt in de eerste week en zei ook letterlijk tegen mijn man. Als ik overspannen raak, dan is dat nu.
Nu zitten we inmiddels in de tweede week en gaat het weer wat beter met me.
Ik heb geaccepteerd dat ik overdag niks gedaan krijg en ik de avonden en de vrijdagmiddag werk. Acceptatie en loslaten zorgt voor meer ruimte. Met name ruimte en rust in mijn hoofd.

Tevens denk ik aan alle mensen die het veel erger hebben dan mij. Die keihard aan het werk zijn in de zorg, ouderen die geen contact meer kunnen hebben met anderen, verstandelijk gehandicapten die niet op verlof mogen etc.
Ook heeft het me geholpen om niet steeds naar het nieuws te kijken. Ik kan er zelf niks aan veranderen en het geeft me vooral onrust en angst. Dus ik kijk vooral naar wat ik wel heb. Bijvoorbeeld een heerlijk zonnetje, gezonde kinderen en een tuin. Positief en gezond blijven is nu het motto!

Met eten en bewegen is het nu ook allemaal anders. Ik merk bij mezelf meer neiging tot snoepen, minder water drinken, minder regelmaat en minder beweging.
Nu in de tweede week is het me ook gelukt om dit weer om te buigen.
Ik maak nu iedere dag een smoothie en neem hier een glas van op moeilijke momenten. Meestal is dat later in de ochtend en later in de middag.
Ik ben begonnen met buikspieroefeningen en sporten met online lessen.
Tevens zoek ik afleiding door iets creatiefs te maken, te lezen, wandelen/fietsen en gitaar te spelen.

Porbeer het ook eens.

Want het belangrijkste is: blijf positief en gezond!

Tips