fbpx

Blog

8 november 2019

Waar zit mijn knopje voor een positieve vibe?

Ongeveer 8 jaar terug leerde ik mijn vriendin Jacqueline uit Rotterdam tijdens de docentenopleiding kennen. Zij was redelijk veel bezig met spiritualiteit. Dit trok me wel maar ik vond het tegelijk ook wat zweverig. Ik heb het toen een tijd wat meer toegelaten om het vervolgens eigenlijk weer wat af te sluiten omdat ik merk dat de omgeving hier wat gek op kan reageren. Het wordt al snel zweverig. In die tijd of eigenlijk tot voor kort was ik erg bezig met mijn omgeving. Wat vonden anderen van me. Dus als zij me als zweverig gingen, trol ik dit me erg aan en dus liet ik het weer even links liggen.
In mijn zwangerschap begon ik echter weer met yoga en wat kleine dingen. Een paar maanden na de geboorte merkte ik dat ik rust in mijn leven moest brengen en begon ik (ook op advies van Jacqueline) met meditatie.
Een supermooie manier om tot rust te komen, bewust te worden van jezelf en werkt ook ontzettend goed om in slaap te komen.
Ik voelde me tot een paar weken terug echt nog niet fijn in mijn vel door mijn overgewicht. Hierdoor ging ook alles even minder. Zowel op persoonlijk, relatie- als werkgebied.
Sinds kort voel ik me weer een stuk prettiger en de zelfverzekerdheid en daarmee de positieve energie komt ook weer terug.
En wat een boost heeft het mezelf weer gegeven. Ik merk echt dat alles een positieve vibe heeft gekregen.
Ik kan weer positief zijn en geloven in……………..en daardoor gebeuren er ook ineens allemaal mooie dingen. Sommige heel klein, sommige wat groter maar alles heeft te maken met mijn eigen mentale energie. Ik geef wat voorbeelden:

  • Door zelf weer te stralen, starten er weer meer nieuwe PowerSlimmers en zit Voedingscoach Maaike weer in de lift omhoog na een flinke dip (door zwangerschapsverlof en zichzelf niet fijn voelen).
  • Ik probeer zoveel mogelijk de rust te bewaren op mijn vrije dagen en te genieten van mijn kids i.p.v. van mezelf het huis te MOETEN poetsen, eten klaar te MOETEN hebben als mijn man thuiskomt, familie te MOETEN bezoeken en nog meer te MOETEN werken. Ik slaag er nog lang niet altijd in maar ik merk aan mijn oudste zoontje al dat ik een andere energie uitstraal. Hij heeft veel minder driftbuien en speelt weer veel zelf doordat ik gewoon een half uur echt aandacht aan hem geef zonder vanalles te moeten. Uiteindelijk krijg ik zelfs meer gedaan op mijn dag als toen ik krampachtig vasthield aan wat allemaal moest.
  • Een heel stom voorbeeld: laatst nog eens monopoly gedaan met mijn man. Als ik mijn focus echt goed had en ik echt geloofde in wat ik wilde gooien, gooide ik dat ook. Ik geloof er in dat je hier zelf invloed in kan hebben als je er maar in gelooft!
  • Ineens bedacht ik me dat ik een eigen traject moest gaan bedenken om een betere coaching te geven. En met wie kan dat beter als met mijn sparmaatje Elly.
  • afstand nemen van iets wat niet goed voor me is. Bijvoorbeeld afstand houden van mensen waarbij ik mezelf niet goed (genoeg) voel.
  • Wanneer ikzelf ergens enthousiast over ben, vertrouwen op mijn intuïtie. Dan pakt het altijd goed uit. Want ik sta er zelf achter. En dat is de kracht. Mensen hoeven het er niet mee eens te zijn maar als ze zien met hoeveel passie je iets doet wordt het al gauw getolereerd.

Mentale energie kan naast gezonde voeding, beweging en voldoende slaap dus echt een verschil maken.

Nog een paar tips om die mentale energie krachtig en positief te maken:

  • Afstand nemen van iets of iemand die niet goed voor je is. En dat kan een fysieke afstand zijn (minder bezoeken), een figuurlijke afstand creëren door jezelf een schild aan te trekken of bepaalde onderwerpen vermijden of niet verder op ingaan omdat (die verhitte discussie) alleen maar energie kost. Zeg nooit tegen jezelf dat je niet goed genoeg bent. Als een persoon niet kan zien hoe geweldig jij bent, dan is diegene gewoon niet goed genoeg voor jou!
  • Het is krachtig om te visualiseren hoe jij graag wilt dat iets eruit komt te zien. Bijvoorbeeld een project waar je aan werkt maar het kan ook jezelf zijn. Jezelf voorstellen hoe slank je wilt zijn bijvoorbeeld. Geloof in jezelf!
  • Focus op datgene waar je controle over hebt. Maak je geen zorgen over iets waar je geen invloed over hebt. Bijvoorbeeld in de stress raken dat je te laat komt omdat je in de file staat. Je kunt er op dat moment toch niks meer aan veranderen. Dan heb je ook meer controle over je emoties. Schaamte, angst en verdriet kost namelijk heel veel energie. Trost en zelfverzekerdheid geeft energie.
  • Ga naar buiten. Niet alleen voor de broodnodige vitamine D maar ook om je lichaam eraan te herinneren dat het dag is en er dus energie nodig is als ’s nachts.

De knop voor de positieve vibe ben je dus zelf. 😊
Ik ga zelf deze knop vaker en langer indrukken. Het bevalt me goed maar ook ik ben er nog lang niet.

 

Believe in the power that is whitin YOU!

Tips